Filmové tipy

23.04.2021

Pred nami je víkend a my Vám opäť prinášame tipy, ako stráviť voľný čas. Dnes to budú tipy na filmy a na svoje si prídu aj deti. 

Wolfwalkers/Vlkochodci (2020)

Ako prvé odporúčanie pre Vás mám tip na animák, ktorý si môžete pozrieť s deťmi aj vy. Je to veľmi pekný a dojímavý príbeh, ktorý Vás chytí už od začiatku. Neskutočne nádherná animácia. 

Príbeh je o mladom dievčati, ktoré sa spolu s otcom vydáva do Írska, aby tam pomohli zabiť poslednú vlčiu svorku. Stretáva tam záhadné dievča, ktoré sa premieňa na vlka. Dej sa odohráva v 17. storočí, keď sa Írsko dostávala pod nadvládu neskoršieho protektora Olivera Cromwella. Historické súvislosti sú do príbehu rozprávania zapojené tak, že si ich ani nemusíme všimnúť. 

Veľmi pekná rozprávka nielen pre deti. Perfektná kreslená animácia, príbeh a ja ju hodnotím za skutočne podarenú. Patrí k jedným z najlepších filmových počinov roku 2020. A mne je akurát ľúto, že som si to nemohla pozrieť v kine.


Song of the sea/Pieseň mora (2014)

Ako ďalší tip mám pre Vás opäť rozprávku od toho istého režiséra. Tá je už staršia, ale rozhodne ju tiež treba vidieť. 

V bájnej krajine starých Keltov žije na osamelom majáku otec s dcérou a synom. Život celej rodiny sa obráti hore nohami vo chvíli, keď sa ukáže, že malá dcérka je poslednou z tuleních víl. Jedine ona totiž môže piesňou zachrániť všetky rozprávkové bytosti, ktoré premenila na kameň čarodejnica. 

Krásna rozprávka, skvelé spracovanie a ako zaujímavosť len doplním, že dostala ocenenie za najlepší animovaný film (European film award-2015).


Meet Joe Black/Zoznámte sa, Joe Black (1998)

Priznám sa, že ja som tento film videla len nedávno. Ale veľmi ma zaujal, zaujímavá téma, spracovanie a v neposledom rade hviezdne herecké obsadenie.

V hlavných úlohách sa tu predstavia Antony Hopkins, Brad Pitt a Claire Forlani. Príbeh je o mediálnom magnátovi Williamovi, ktorý si užíva život, kým si poň ho jedného dňa nepríde smrť.  Smrť (hovorí si Jou) s Williamom uzatvára dohodu a tu sa príbeh ešte len začína. Vstupuje do života aj jeho dcéry, ktorá sa doň zamiluje. Smrť tiež spoznáva aký je život a čo je to láska. 

Príbeh má tri hodiny, čo ma na začiatku popravde takmer odradilo. Ale pozrela som si to, a musím povedať, že ide o skvelý film, ktorý rozhodne za ten čas stojí. Nájdete tam mnoho chvíľ a scén na zamyslenie, ktoré Vás chladnými určite nenechajú. A aby som nezabudla, úplnou čerešničkou je neskutočná hudba, ktorá celý film len podčiarkuje a dodáva mu tu správnu atmosféru.

Ak ste ho ešte nevideli, rozhodne si pozrite a prípade, že už ste ho videli, tak rozhodne verím, že ste si naň práve spomenuli a pozriete si ho opäť.


Prajem Vám príjemný víkend

Alena a tím ArtZone

 



© 2018 ArtZone
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky